preskoči na sadržaj

Osnovna škola Šemovec

Login
 

  


 

PDF dokument
(2,9 Mb)

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 11. 2009.

Ukupno: 502692
Ovaj mjesec: 4341
Danas: 86
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Dan zamjene uloga
Autor: Ivana Stuparić, 29. 3. 2018.

UČENICI POSTALI ZAPOSLENICI ŠKOLE

Zamijeniti uloge, biti netko drugi nije nimalo jednostavno, ali vrijedi pokušati. Učenici naše škole jedva su dočekali mjesec ožujak kako bi se prijavili na natječaj „Dan zamjene uloga“. Na ovaj se korak odvažilo njih sedamdesetak iz predmetne i razredne nastave. Nakon pregleda svih zaprimljenih molbi i životopisa odabrani su novi zaposlenici OŠ Šemovec. Smisao ovog projekta je dati učenicima priliku i iskazati povjerenje da se okušaju u svim poslovima koji se rade u školi.  Dan u kojem smo samo prividno okrenuli uloge naglavačke ispao je radostan i pun poučnih situacija koje su nam dale priliku da se bolje razumijemo. Najbolja forma učenja je poučavanje, a u „Danu zamijenjenih uloga“ upravo smo naglasili koliko se naši poslovi blisko susreću na samom cilju našega puta.


Dobro obrazovanje i odgoj kao zajednički cilj motivirao je učenike da se jave na natječaj i prihvate jednog veoma odgovornog i civilizacijski važnog posla.

Svi su se novi zaposlenici sastali u zbornici. Nakon podjele zaduženja, jutarnje „kave“ i razgovora, po završetku zvona prionuli su svaki svome poslu. Neki su otišli u razrede, neki u tajništvo, ravnateljski i pedagogov ured, računovodstvo, kotlovnicu i kuhinju. Na početku im se na licu mogla vidjeti nelagoda i zabrinutost,  pogotovo na licima onih  koji su postali učitelji. Već samim ulaskom u razrede ili urede shvatili su da nije lako biti u tuđoj koži.

Ovim su činom učitelji ponovno dobili priliku da sjednu u klupe i prisjete se svojih školskih dana. Tog im je dana bio zabranjen ulazak u zbornicu i ostale prostorije namijenjene osoblju. Novi su ih kolege oslovljavali imenom što je posebno bilo smiješno ostatku učenika u razredu. Učitelji su na ovaj način imali priliku doživjeti učenika  s nove perspektive što je veoma bitno za daljnju suradnju, ali i sam proces učenja i poučavanja.

Svi su se učenici odlično snašli u svojim poslovima. Učenici učitelji iznenadili su nas svojom kreativnošću, znanjem, umijećem govora, samoga nastupa, održavanjem discipline u razredu, ali i pokazali zanimljive načine kako odraditi jedan dobar nastavni sat. Najteže im je bilo predstaviti sadržaj po redu i zainteresirati učenike za određenu nastavnu jedinicu. Domari, spremačice, računovotkinje, tajnici, tajnice, pedagoginja i ravnateljica svoj su posao odradili korektno bez obzira na težinu zadatka jer su ga shvatili ozbiljno i tako mu pristupili. Najteže je ipak bilo spremačima koji su cijeli dan vrijedno čistili prostore škole, dijelili hranu i obavljali sve one stvari koje svakodnevno rade naše spremačice. Nije ni  lako bilo kuharima koji su morali kuhati za 222 učenika i sve servirati u vremenu, a nakon užine oprati suđe i staviti ga na mjesto.

U školi je vladala jedna opuštajuća i zabavna atmosfera. Učenici su priznali da im je ovo bilo zaista korisno iskustvo koje će moći upotrijebiti u budućnosti i koje im je dodatno osnažilo njihovo samopouzdanje. Istaknuli su da se ne smije podcjenjivati ničije zanimanje ili mu pristupiti s mišljenjem: „Kak je njima lepo, ne moraju ništ delati, samo se spominaju!“ Zaključili su da je ovo primjer dobre prakse gdje smo svi u istoj poziciji i možemo učiti jedni od drugih.

„Naši su učenici oduševili svojom pripremom, entuzijazmom i spretnošću u ispunjavanju dnevnih zadataka učitelja što dokazuje odličnu suradnju učenika i učitelja tijekom cijele godine. Više ovakvih prilika u godini obogatit će našu školsku svakodnevnicu i ohrabriti učenike u njihovom poslu, ojačati im samopouzdanje i proširiti razumijevanje posla i ciljeva svojih učitelja. Isto tako, učitelji će upoznati snagu i veličinu svojih učenika, upoznati se s opterećenjima s kojima se susreću te ih podsjetiti na svoje školske dane. Učenici s veseljem očekuju nove prilike za dokazivanje što izjavljuju u svojim osvrtima na Dan zamijenjenih uloga“, izjavio je pedagog Branimir Vincek.

 

Ovo su samo neke od izjava učenika koji su sudjelovali u projektu:

Patrik Sakač (učitelj Matematike): „Baš mi je bilo dobro objašnjavati matematiku. Nije lako poučavati kada neki ne žele slušati. Na početku sam osjetio laganu tremu. Najljepše mi je bilo prozivati učenike pred ploču da riješe zadatak i ispravljati radne listiće.“

Stela Masten (učiteljica Njemačkog jezika): „Ovo je jedan od najzanimljivijih projekata provedenih u našoj školi. Kada te učenici slušaju i dižu svoja dva prsta, znaš da si na pravom putu te da imaš njihovu potpunu pažnju što ti olakšava zadatak.“

Tena Pačalat (vjeroučiteljica): „Odlično sam se snašla i iskoristila cijeli školski sat. Učenici su bili aktivni i poslušni. Jako sam se zabavila i voljela bih raditi kao učiteljica.“

Luka Stančin (učitelj Prirode i društva): „ Shvatio sam da nije lako biti učitelj. Mislim da sam dobro obavio svoj posao i htio bih to još jedanput ponoviti. Ovo je za mene jedno predivno iskustvo!“

Vito Milak (učitelj Tjelesne i zdravstvene kulture): „Bilo mi je zabavno, ali ipak ne bih htio biti učitelj jer ne bih imao strpljenja s učenicima.“

Lorena Tolić (učiteljica Likovne kulture): „ Učenike je teško motivirati da slušaju i da dobro obave posao. Imala sam veliku tremu jer su svi gledali u mene. Teško je stati pred svu tu djecu. No u svakom slučaju,  bilo mi je jako lijepo i zabavno.“

Adela Varović i Sara Kučiš (računovotkinja): „Taj je posao doista zahtjevan i iskazuje dosta truda i predanosti. Saznale smo koliko vrijede stvari u našoj školi i kako se plaćaju računi.“

Erika Komar (učiteljica Informatike): „ Stalno moraš objašnjavati, pokazivati i po stotinu puta ponavljati jedno te isto.“

Roko Butek (kuhar): „Naučio sam kako se mjeri temperatura hrane i pomagao našoj kuharici u ostalim poslovima. Bilo mi je jako vruće!“

Tomislav Majcen (domar): „Popravljao sam satove i kosilice. Išao sam na tavan, ali mi je jako žao što nisam kosio travu jer još nije dovoljno velika. Nadam se da ću to moći iduće godine.“

Ema Pačalat (učiteljica Hrvatskog jezika): „Održala sam sat obrade imperativa. Najteže mi je bilo održavati disciplinu na satu, ali me to nije omelo u poučavanju. Sada sam vidjela  koliko su učenici spori prilikom pisanja ili prepisivanja s ploče.“

Valentina Barulek Boltižar

Ovdje poslušajte i izjave učenika o njihovim iskustvima. 

       





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju