preskoči na sadržaj

Osnovna škola Šemovec

Login
 

  


 

PDF dokument
(2,9 Mb)

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 11. 2009.

Ukupno: 502630
Ovaj mjesec: 4279
Danas: 24
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Projektni dan
Autor: Ivana Stuparić, 18. 4. 2019.

Voda – izvor života

Povodom Svjetskog  dana voda, koji se svake godine obilježava 22. ožujka, u našoj je školi organiziran projektni dan pod nazivom „Voda“.  Različitim radionicama i  razgovorom sa stručnim ljudima iz Hrvatskih voda učenici su bili potaknuti na razvijanje svijesti o tome koliko je voda važna za život čovjeka te kako je treba čuvati od onečišćenja i štedjeti. Posjetivši Vodocrpilište Bartolovec, saznali su kako se voda crpi iz podzemnih izvora te koje kemijske karakteristike mora imati da bi bila zdravstveno ispravna.


Sudjelovanje učenika u nastavnome projektu pridonosi razvoju njihovih osobina kao što su istraživački duh, spremnost na suradnju, upornost, samostalnost i kreativnost.  Upravo ove osobine pokazali su naši učenici sudjelujući u različitim radionicama koje su pripremili učitelji razredne i predmetne nastave povodom projektnog dana koji se održao 17. travnja 2019. u prostorijama škole, ali i na terenu.

U suradnji s Hrvatskim vodama organizirana je edukativna radionica koju je održala gospođa Marija Vizner u trećem i četvrtim razredima. Predstavila im je četiri slikovnice  koje govore o vodi i njezinoj važnosti u različitim aspektima života na Zemlji. Svojim pitanjima i primjerima iz vlastitog iskustva učenici su se aktivno uključili u prezentaciju o zaštiti voda. Oduševili su s maskotom Hrvatskih voda - kornjačom Hrvojem. Na kraju su samostalno osmislili pitanja za kviz u koji su uključili svoje prijatelje.

 

Također, gospođa Marija Vizner je u razgovoru sa školskim novinarkama otkrila tko su najveći zagađivači vode u našoj domovini i koje se mjere intenzivno poduzimaju. 

Učenici sedmog i osmih razreda projektni su dan odradili na terenu posjetivši Vodocrpilište Bartolovec. Uz organizirano stručno vodstvo saznali su kako se voda crpi iz podzemnih, izvora, način njezinoga filtriranja i pročišćavanja s ciljem očuvanja prirode. Djelatnici vodocrpilišta pokazali su im kako se upravlja crpkama te ih upoznali s cjelokupnim sustavom opskrbe vode u Varaždinskoj županiji. Na kraju su učenici sudjelovali u kvizu znanja i za svaki su točan odgovor dobili neku nagradu.

   

Ostali su učenici sudjelovali u školskim radionicama koje su za njih pripremili učitelji. Tako su učenici prvih i drugih razreda u radionici „Svaka kap je bitna“ nakon odgledane  prezentacije o vodi, izradili plakat kojim su naglasili važnost pravilnog razvrstavanja otpada i smanjenja onečišćenja pitke vode. Na kapljicama su pisali poruke o vodi i oslikavali kamene oblutke kojima će načiniti manji potočić u dvorištu škole.

   

Ostatak učenika predmetne nastave bio je raspodijeljen u četiri radionice. U radionici „ Die Lorelei“ učenici su, odgledavši kratak film, upoznali  zagonetnu riječnu vilu Lorelei koju je njemački pjesnik Heinrich Heine opjevao u poznatoj pjesmi. Nakon toga su inspirirani viđenim oslikali legendu o Lorelei koristeći vodene boje i flomastere. 

Svi koje vole matematiku priključili su se radionici „Voda najboljega okusa“. Ocjenjivali su pet različitih vrsta voda ( Jana, Studena, Bistra, voda iz vodovoda i filtrirana Brittom) kako bi dokazali isplati li se kupovati voda u boci. Izračunali  su ocjenu za svaku pojedinu vrstu i nacrtali dijagram. Ostatak vremena rješavali su kviz znanja.

Proučavanje voda na geografskim kartama, nastanak toplih i hladnih struja,  dokazivanje utjecaja onečišćenja kopnenih voda na smanjenje staništa pojedinih vrsta ispitivanjem površinske napetosti, kojim procesima voda putuje u naše stanice i može li čovjek nadoknaditi gubitak vode uzimanjem  hrane, samo su neke od  aktivnosti koje su dokazivali učenici u radionici „Mladi istraživači“ te na zabava način ponovili i utvrdili gradivo prirodoslovnih predmeta.

   

I na kraju, učenici „Radijske radionice“  ovjekovječili su ovaj projektni dan na radijski način. Snimali su izjave po školi, odabrali dobru glazbu za podlogu i  napravili mini radijsku emisiju o projektnom danu s temom „Voda je život“.

Radijsku emisiju poslušajte ovdje. 

Učenici su uživali u radionicama što je i vidljivo iz  konačnih rezultata. Radom na projektu razvijali su građanske vještine i stavove te dokazali da je uloga pojedinca ključna u izgradnji boljega svijeta kao i razvijanje ekološke svijesti o važnosti pitke vode, njenoj zaštiti i gospodarenju,  jer kako je rekao Benjamin Franklin: „Kad izvor presuši, tek onda znamo vrijednost vode!“

Valentina Barulek Boltižar

Ostale fotografije možete pogledati u galeriji: 

Projektni dan





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju