Osnovna škola Šemovec

PDF dokument
(2,9 Mb)

Ispis statistike od 15. 11. 2009.

Terenska nastava petaša i šestaša
Autor: Dubravka Jug, 27. 10. 2019.

Putevima starih glagoljaša

Hum, Roč i Motovun maleni su srednjovjekovni gradovi smješteni u srcu Istre koje su posjetili  učenici petih i šestih razreda 17. listopada 2019. Osim što su ponovili gradivo o bogatoj istarskoj povijesti iz područja tiskarstva i pismenosti, naučili su mnogo o istarskoj kulturi i gastronomiji te svojim očima doživjeli ljepotu prirode koja im je bila stalna pratiteljica.

(galerija slika)

Čekajući ispred škole, jutarnje raspoloženje umalo nam je umanjila prava jesenska magla. Kad smo sjeli u autobus, naša su lica odmah zablistala. Cijelim putem čuo se žamor, a između pričanje naše pratiteljice Vesne Grčić. Saznali smo puno korisnih informacija o mjestima kojima smo prolazili, a usput i ponovili gradiva iz pojedinih predmeta.

Naše prvo veliko stajanje bilo je na Vratima Jadrana. Protegnuvši noge, otrčali smo brzinom munje u McDonald's. Nakon finog ručka bacili smo se na posao. Učiteljica Valentina i Nikolina pripremile su zanimljive i poučne radionice. Dok je jedna grupa rješavala kvizove o glagoljici, druga je plesala istarske plesove i ponovila gradivo o istarskim puhačkim glazbalima. Naše putovanje nastavilo se dalje kroz Učku do Roča.

Roč je maleni gradić na vrhu brijega ograđen zidinama s obrambenim kulama te Velikim i Malim vratima. U 15. i 16. st. on je bio središte hrvatske pismenosti i nakladništva. Podijeljeni u dvije grupe odlazimo u malenu tiskaru žakna Jurja i uz stručno vodstvo saznajemo najvažnije informacije o povijesti tiskarstva na ovome prostoru.  Također, saznajemo da je ovo mjesto poznato po najvažnijem glagoljskom grafitu – Ročkom glagoljskom abecedariju koji je pronađen ispod žbuke u crkvi sv. Antuna opata.

Nastavljamo  puta do Huma - najmanjeg grada na svijetu Alejom glagoljaša koja počinje Stupom Čakavskog sabora. To je obilježje u obliku glagoljskog slova S koje simbolizira prvo slavensko pismo i početke slavenske pismenosti. Ostalih deset spomen-obilježja čine: Stol Ćirila i Metoda, Sijelo Klimenta Ohridskog, Vidikovac Grgura Ninskog, Glagoljski lapidarij, Klanac hrvatskog Lucidara, Uspon Istarskog razvoda, Zid hrvatskih protestanata i heretika, Odmorište žakna Jurja, Spomenik otporu i slobodi te Vrata Huma.  Ostali smo zatečeni veličinom najmanjeg grada. Doslovno u dvije minute prošetali smo cijelim gradom. Najviše ćemo ga pamtiti po uskim i strmim ulicama i tradicionalnom biranju župana na godinu dana.

Slijedi vožnja u pravcu Motovuna do njegova podnožja. Gradskim autobusom stižemo na vrh Motovuna -  jednog od najzanimljivijih i najslikovitijih istarskih gradića čiji izgled potječe još iz srednjeg vijeka, a koji su prema legendi izgradili divovi. Strme kamene ulice vode nas do samog centra odakle se proteže prekrasan pogled na rijeku Mirnu, okolne šume i polja. Od gospođe Vesne saznali smo da se u  Motovunu svake godine obilježava Festival terana i tartufa koji su specifični za ovaj  kraj. Tartufe još nazivaju i suho istarsko zlato.

Teška srca u ovome smo se gradu oprostili od  istarskih znamenitosti, bogate povijesti i prirodnih ljepota koje su nas cijelo vrijeme pratile. Tamna zavjesa  koja se polako spuštala ispratila nas je do autobusa i poželjela sretan povratak kućama.