preskoči na sadržaj

Osnovna škola Šemovec

Login
 

  


 

PDF dokument
(2,9 Mb)

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 11. 2009.

Ukupno: 506497
Ovaj mjesec: 3488
Danas: 282
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Projektni dan u Osnovnoj školi Šemovec

ZELENA SRIJEDA

U Osnovnoj školi Šemovec organiziran je  je projektni dan 12. travnja 2017.  pod nazivom Zelena srijeda koji je vezan uz obilježavanje Dana planeta Zemlje. U projektu su sudjelovali svi učenici škole. Pripremljene su različite edukativne i eko radionice koje su sadržajima bile prilagođene uzrastu učenika. Učenici su učili kroz igru, stvaranje i istraživanje te na taj način ponovili i stekli neka nova znanja.  Glavni cilj ovog projekta bio je spoznati postupke kojima svi zajedno možemo pridonijeti zaštiti i očuvanju okoliša i  razvijanje ekološke svijesti u svrhu očuvanja zdravlja svih živih bića na Zemlji. 


Osmišljene su različite radionice prema interesu učenika. U razrednoj nastavi organizirane su četiri radionice po razredima. Mali Windeki prvog razreda istraživali su kako i zašto koristimo snagu vjetra. Od papira u boji  izrađivali su  vjetrenjače koje su im kasnije poslužile kao dokaz kako iskoristiti snagu vjetra. Učenici 2. a i b pokazali su nam postupak recikliranja papira -  kako od starog papira dobiti novi. Kaširali su kartonske kutije  koje su ukrašavali decoupage tehnikom i sijali začinsko bilje u malene posudice. U Cvjetnoj čaroliji, radionici 3.a i b razreda,  imali smo prilike vidjeti kako od plastičnih boca možemo napraviti viseće tegle koje su učenici oslikali i u njih posadili cvijeće te izraditi  šareno cvijeće od plastičnih čepova. Učenici Eko-Eko  radionice (4. a i b) uredili su cvjetnjak u dvorištu škole, izradili reciklirani kamenjar od tetrapaka, kartonskih i kutija od jaja. Na kraju su demonstrirali pokus „Energija vjetra, vode i Sunca“ pomoću modela.

U predmetnoj nastavi održano je šest radionica. U Zelenoj učionici  čitale su se lirske pejzažne  pjesme, pisali komentari i pisma na zadanu temu vezanu uz okoliš  te izrađivali plakati s eko porukama. U radionici Eko Easter slušale su se pjesme na engleskom jeziku  s ekološkom tematikom, izrađivale poklon- vrećice od  starih kalendara te  se ukrašavale pisanice salvetnom tehnikom, a u neke je i posađeno cvijeće. U Njemačkoj radionici pisale su se poruke prijatelja prirode na njemačkom jeziku. Učenici su najprije morali složiti puzzle, a zatim odgonetnuti o kojoj je ugroženoj vrsti riječ  i  napisati poruku koju nam ona upućuje. Sve zajedno stavili su na jedan veliki plakat. Zanimljivo je bilo i u Matematičkom cvjetnjaku. Učenici su crtali cvjetnjake različitih oblika u umanjenom mjerilu  i uz pomoć opsega i površine određivali potreban broj sadnica i lukovica za cvjetnjak.

Osmosmjerke, stripovi, online plakati,  križaljke vezane uz temu Dan planeta Zemlje izrađivale  su se  u Multimedijskoj radionici , a neki su prema vlastitim idejama napravili  kratke videouratke koristeći poznate Web 2.0 alate te druge programe za izradu takvog sadržaja.

Učenici su u radionici Efekt staklenika  izradili  nekoliko modela Zemlje u različitim uvjetima. Svaki su  model zagrijavali umjetnim Suncem (žaruljama) i  bilježili promjenu temperature. Cilj  je bio  osvijestiti druge  kako sve veća proizvodnja i upotreba fosilnih goriva, porast industrijskih, poljoprivrednih i drugih ljudskih aktivnosti negativno utječe na klimatske promjene te  da bi se čovjek trebao usmjeriti na korištenje obnovljivih izvora energije.

U ovaj su se projekt uključili i polaznici Male škole radionicom Čarobna šuma i cvjetnjak. Skupina Ježići izrađivali su drveće i životinje od kartonskog  i wc papira te ih obojali temperom, dok su Mravići  uredili cvjetnjak uz terasu.

Ovaj će projekt ostati u sjećanju svih učenika koji su puni pozitivnih dojmova otišli svojim kućama. Još jednom smo pokazali kako nastava može biti zanimljivija i izvedena na drugačiji način. Učenike smo potaknuli na iskustveno i suradničko učenje, ali i međusobno druženje i pomaganje. Projektom smo osvijestili  potrebu za očuvanje i zaštitu okoliša  te skrenuli pozornost na opasnosti koje prijete životu na Zemlji zbog velikog onečišćenja na bilo koji način.

Valentina Barulek Boltižar, uč. hrv. jezika





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju