2019-03-21 08:58:00 Dan zamjene uloga NIJE LAKO BITI UČITELJ Ponovno smo okrenuli uloge naglavačke, a učenici su se pobrinuli da nas iznenade svojom vedrinom, entuzijazmom i vještinom u izvođenju toliko odgovornog učiteljskog zanimanja. Ni učitelji nisu odmarali taj dan, već su zajedno s ostalim učenicima u novoj ulozi i iz novog kuta sudjelovali na nastavi izvršavajući sve dnevne zadatke s kojima se učenici susreću. Koliko je ovaj dan bio zanimljiv i šaljiv u narednim redovima pokazat će izjave učenika koje su anketirale i intervjuirale stručne suradnice pedagoginje. Anketirano je 20 djelatnika Osnovne škole Šemovec, a evo i rezultata: Prema Likertovoj skali učenici su rangirali svoje stavove o učiteljskoj profesiji pri čemu je 1 označavao najmanju vrijednost ili neslaganje, a 5 najveću vrijednost ili slaganje.
Sabiranjem stavova u grafikonu iznad učenici su izražavali svoje osjećaje u ulozi učitelja. 85% učenika osjećalo se veoma pozitivno u toj ulozi, 10% ispitanih bilo oduševljeno obavljajući dnevne učiteljske poslove i zadatke dok 5% učenika izjavljuje kako se nisu dobro osjećali.
Ispitanim se učenicima Dan zamjene uloga veoma svidio. 95% izjavljuje upravo to, a 5% učenika izjavljuje da im se ova aktivnost nije svidjela.
Od 20 ispitanih učenika 5 učenika prepoznaje učiteljsko zanimanje kao veoma zahtjevno pa im je ovaj dan bio težak, 15 učenika izjavljuje kako im nije bilo teško obavljati učiteljski posao.
IZJAVE UČENIKA Lana Skupnjak (4.b): Zadovoljnija sam nego prošle godine. Ispalo je puno bolje nego što je bilo u mojoj glavi. Sve je bilo kao po špagi. Nakon održanog sata popila sam litru vode. Simon Vincek (8.b): Ne mogu izdvojiti niti jednu lošu situaciju, a posebno mi se svidio igrokaz koji smo pripremili za učenike. Leon Florjanić (1.a): Ja sam im govoril, a oni me nisu poslušali. Kiara Petek (5. a): Sto puta sam im ponavljala jedno te isto.
Još nekoliko šaljivih situacija sa satova: Na satu Likovne kulture gdje je nastavna tema podrazumijevala tempere, na pitanje učitelja tko nije donio potreban pribor, javlja se učenik: „ Ja nisam donio samo tempere.“ Na satu Informatike učitelj ispred ploče zanesen u pojašnjavanju izjavljuje učenicima: „Prepišite to kao da je važno.“ Na satu Engleskog jezika učitelj na upit učenika izjavljuje: „ Čekajte samo malo da pogledam scenario (nastavna priprema) da znam što trebam dalje.“
Najbolja forma učenja je poučavanje, a u Danu zamijenjenih uloga upravo smo naglasili koliko se naši poslovi blisko susreću na samom cilju našega puta. Veselimo se novom Danu zamjene uloga sljedeće godine! Branimir Vincek
|
Osnovna škola Šemovec |