DAROVITI UČENICI ISTRAŽIVALI
SVIJET TEHNIKE I INFORMATIKE
U suradnji s Osnovnom školom Šemovec i Udrugom „Klub tehnike“ proveden je projekt „IT Shemica“ od 24. do 28 veljače, čiji je cilj bio educirati darovite učenike u tehničkom i informatičkom području, produbiti njihova znanja i vještine te razvijati kreativnost složenijim aktivnostima prilagođenim njihovim interesima.
Edukacija je bila usmjerena na samostalno istraživanje, prikupljanje podataka i povezivanje sadržaja kroz kontekstualni pristup i praktičan rad. Provedena je kroz tri međusobno povezane cjeline: ELEKTRONIKA, ROBOTIKA, IZRADA KUĆIŠTA ZA PROJEKTE. Učenici su u radu s tehničkim tvorevinama razvijali i primjenjivali znanja, vještine i stavove te usvajali samostalnost i odgovornost prema načelima: sustavno istraži, kritički promisli, stvaralački primijeni te analiziraj i vrednuj.
Projekt je osmišljen kako bi učenicima omogućio stjecanje radnih kompetencija, a temelji se na praktičnome radu, otkrivanju, igri i iskustvenome učenju. U završnoj fazi edukacije učenici su izrađivali projektne zadatke.
Tijekom provedbe projekta naglasak je bio: na poticanju darovitih učenika na angažman i kreativnost, na uključivanje u izradu zadataka i praćenje njihovih zamisli, na stvaranju izazovnih i zanimljivih aktivnosti, na poticanju pozitivnoga pristupa prema novim idejama, na pomoći u pronalaženju dodatnih sadržaja od interesa, na korištenju tehničkoga rječnika u komunikaciji te na aktivnoj komunikaciju i uvažavanju stavova učenika.
Ovakav pristup omogućio je učenicima razvoj vještina, znanja i stavova. Rad s alatima u području elektronike potaknuo je razvoj fine motorike, koncentracije, preciznosti i urednosti, dok su učenici u informatičkom segmentu stekli nova praktična znanja koja nisu dovoljno zastupljena u redovnoj nastavi informatike.
Mentorski pristup omogućio je učiteljima dovoljno vremena za individualan rad s učenicima koji su imali priliku predložiti sadržaje koji ih najviše zanimaju. Ovaj fleksibilan model rada osobito pogoduje razvoju sposobnosti darovitih učenika jer nije ograničen školskim zvonom, već traje u skladu s interesima i dubinom istraživanja pojedinih tema.










