« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Naša škola i školska knjižnica pridružuju se međunarodnom obilježavanju Tjedna cjeloživotnog učenja i Međunarodnog dana pismenosti. Time dajemo našu potporu promicanju kulture učenja u Republici Hrvatskoj.
Tjedan cjeloživotnog učenja, 8. - 15. rujna - UNESCO-va je inicijativa pokrenuta 1999. godine, a svake se godine obilježava u brojnim zemljama na svim kontinentima kako bi se senzibilizirala javnost za cjeloživotno učenje, promicala kultura te potaknula osobna motivacija.
Međunarodni dan pismenosti, 8. rujna (International Literacy Day) UNESCO-va je inicijativa, čiji je cilj svake godine podsjetiti međunarodnu zajednicu na status pismenosti i obrazovanja odraslih na globalnoj razini. Obilježavanje Međunarodnog dana pismenosti pojavila se kao ideja na Svjetskoj konferenciji ministara obrazovanja u Teheranu, 1965.
Što je pismenost?
Pismenost je ljudsko pravo, implicitno sadržano u pravu na obrazovanje. Ono je prepoznato kao pravo u nizu međunarodnih konvencija te uključeno u tekstove ključnih međunarodnih deklaracija. Općom deklaracijom o ljudskim pravima iz 1948. godine priznato je pravo na obrazovanje, a time i pravo na pismenost. Pismenost ima moć da uzdigne obitelji iz siromaštva u samo jednoj generaciji i promijeni sudbinu cjelokupne zajednice, posebno u zemljama u razvoju.
Što je cjeloživotno učenje?
Koncept cjeloživotnog učenja zamisao je usustavljivanja učenja u svim životnim razdobljima (od rane mladosti do starosti) i u svim oblicima u kojima se ostvaruje (formalno, neformalno i informalno). Uz koncept cjeloživotnog učenja najčešće se vezuju ciljevi ekonomske prirode, primjerice postizanje veće konkurentnosti i trajne zapošljivosti.
U zadnjih nekoliko godina dostižemo polako korak sa tehnološkim promjenama. Naše su učionice opremljene projektorima, kupljena je i jedna e-ploča. Od ove godine značajno raste broj prijenosnih računala koje nastavnici mogu zadužiti od škole (preko školske knjižnice) te će se od sada moći lagodnije i kreativnije njima koristiti u nastavi. Školska knjižnica uz mrežni OPAC katalog, od ove godine počinje svojim korisnicima davati pristup mrežnim bazama znanja i časopisima koje nisu inače dio standardne ponude CARNet-a. Za nastavnike je zahvaljujući ugovoru MZOŠ i tvrtke Microsoft dostupan suvremeni software te dodatna literatura i edukacija. O svemu tome uskoro ćete moći pročitati više na našim stranicama školske knjižnice.