« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Cjeloživotno učenje odnosi se na “svaku aktivnost učenja tijekom cijeloga života radi unaprjeđenja znanja, vještina i kompetencija u okviru osobnoga, građanskog, društvenog ili profesionalnoga djelovanja pojedinca“. Ono obuhvaća učenje u svim životnim razdobljima (od rane mladosti do starosti) i u svim oblicima u kojima se ostvaruje (formalno, neformalno i informalno). Sama ideja obilježavanja tjedna cjeloživotnog učenja je UNESCO-va ideja iz 1999. u svrhu promicanja i populariziranja ideje cjeloživotnog učenja.
Hrvatska je članstvom u EU uključena je u sve europske projekte cjeloživotnog učenja (npr. bolonjski proces uveo je ECTS sustav prikupljanja i prijenosa bodova u visokom obrazovanju, ali i brojni LLP programi kao što su Comenius (2007-2013 provodi se i u našoj školi) te novi Erasmus+.
Prije odlaska djece na studij roditelji brinu da li će njihova djeca uspjeti završiti studij ili će prekinuti obrazovanje prije diplome. Ako se to dogodi, da li je studij bio uzalud? Što ako je djete završilo sve osim zadnjeg ispita?
EU uvodi sustave verificiranja stečenog znanja kako bi svojim građanima koji stečeno obrazovanje (bez obzira na razloge) nisu uspjeli verificirati u obliku diplome omogućilo vrednovanje stečenog obrazovanja i vještina. Unatoč otporima interesnih grupa, građani EU odlučili su da žele takav sustav zaživi.
No, puna primjena ovog sustava kroz zakone i pravilnike u zemljama članicama EU ide različitim tempom, a samo građani mogu pritiskom na svoje vlade i državnu administraciju ubrzati taj proces. Važno je, tiče se Vas i vaše djece, zato - uključite se!