preskoči na sadržaj

Osnovna škola Šemovec

Login
Tražilica
 

  


 

PDF dokument
(2,9 Mb)

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 11. 2009.

Ukupno: 545826
Ovaj mjesec: 4381
Danas: 27
Hrvatizmi (ur. Maja Vitković)
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Večer hrvatskoga jezika
Autor: Maja Vitković, 25. 6. 2024.

                                           Važno je zvati se Ivana

I ove je godine sredinom lipnja u prostoru sportske dvorane održana Večer hrvatskoga jezika kojoj su prisustvovali brojni učenici. Slagalice, pub kviz, jezične igre ove su godine posvećeni 150. godišnjici  rođenja naše književnice Ivane Brlić-Mažuranić.


Otkrivanje teme

Druženje je započelo slagalicama; učenici su se podijelili u grupe, a svaka je grupa dobila djeliće slika vezane uz djela iz zbirke „Priče iz davnine“. Nakon što su ih pravilno složili, morali su otkriti o kojoj se priči radi te nakon toga povezati s naslovom zbirke te otkriti temu ovogodišnje Večeri; Ivana Brlić-Mažuranić.

Čitanje odlomaka

Dobrovoljci su s police odabrali odlomke iz pojedinih priča, sjeli u „čarobnu“ fotelju i pročitali ostalima odabrane dijelove priča.

Slijedila je prezentacija o Ivani, njenom životu, radu, stvaralaštvu i nagradama.

Pub kviz

Ekipe sastavljene od učenika 5. – 8. razreda odgovarale su na četiri seta pitanja; Važno je zvati se Ivana (o Ivaninom životu), Pričam ti priču (o pričama iz „Priča iz davnine), Nepoznato o poznatome (detalji iz života) te Bonus kategorija (povezivanje lika s pričom). Nakon zbrajanja bodova, najuspješnije ekipe dobile su i zaslužene nagrade za prvo, drugo i treće mjesto.

Slaganje priče

Učenici su pred sebe dobili desetak nasumičnih rečenica iz jedne priče koje je trebalo pravilnim redoslijedom posložiti u smislenu cjelinu.

Gramatički zadatci

Sljedeća aktivnost bila je vezana uz gramatičke zadatke pa su se učenici podijelili po razredima; peti je razred dobio odlomak iz priče „Šuma Striborova“ te je na njemu morao riječima odrediti vrstu, a imenicama padež. Šesti razredi dobili su odlomak iz priče „Kako je Potjeh tražio istinu“ te označenim glagolski oblicima odrediti vrijeme, lice i broj. Drugi dio zadatka bio je prevesti dijelove odlomka na dijalekt. Sedmaši su iz priče „Sunce djever i Neva Nevičica“ stvarali mini rječnik manje poznatih riječi kojima su otkrivali značenje, a osmaši su određivali vrste rečenica (nezavisno i zavisnosloženih) u priči „Bratac Jaglenac i sestrica Rutvica“.

 

Leptir rečenice

Nakon gramatičkih zadataka, učenici dobivaju jednostavne rečenice i zadatak im je proširiti ih dodavanjem atributa, priložnih oznaka, objekata i drugih rečeničnih dijelova kako bi rečenice postale složene.

Druženje je završeno čašćenjem, ugodnom glazbom, ali i novim znanjima o našem hrvatskom Andersenu, Ivani Brlić- Mažuranić.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju