« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Važno je zvati se Ivana
I ove je godine sredinom lipnja u prostoru sportske dvorane održana Večer hrvatskoga jezika kojoj su prisustvovali brojni učenici. Slagalice, pub kviz, jezične igre ove su godine posvećeni 150. godišnjici rođenja naše književnice Ivane Brlić-Mažuranić.
Otkrivanje teme
Druženje je započelo slagalicama; učenici su se podijelili u grupe, a svaka je grupa dobila djeliće slika vezane uz djela iz zbirke „Priče iz davnine“. Nakon što su ih pravilno složili, morali su otkriti o kojoj se priči radi te nakon toga povezati s naslovom zbirke te otkriti temu ovogodišnje Večeri; Ivana Brlić-Mažuranić.
Čitanje odlomaka
Dobrovoljci su s police odabrali odlomke iz pojedinih priča, sjeli u „čarobnu“ fotelju i pročitali ostalima odabrane dijelove priča.
Slijedila je prezentacija o Ivani, njenom životu, radu, stvaralaštvu i nagradama.
Pub kviz
Ekipe sastavljene od učenika 5. – 8. razreda odgovarale su na četiri seta pitanja; Važno je zvati se Ivana (o Ivaninom životu), Pričam ti priču (o pričama iz „Priča iz davnine), Nepoznato o poznatome (detalji iz života) te Bonus kategorija (povezivanje lika s pričom). Nakon zbrajanja bodova, najuspješnije ekipe dobile su i zaslužene nagrade za prvo, drugo i treće mjesto.
Slaganje priče
Učenici su pred sebe dobili desetak nasumičnih rečenica iz jedne priče koje je trebalo pravilnim redoslijedom posložiti u smislenu cjelinu.
Gramatički zadatci
Sljedeća aktivnost bila je vezana uz gramatičke zadatke pa su se učenici podijelili po razredima; peti je razred dobio odlomak iz priče „Šuma Striborova“ te je na njemu morao riječima odrediti vrstu, a imenicama padež. Šesti razredi dobili su odlomak iz priče „Kako je Potjeh tražio istinu“ te označenim glagolski oblicima odrediti vrijeme, lice i broj. Drugi dio zadatka bio je prevesti dijelove odlomka na dijalekt. Sedmaši su iz priče „Sunce djever i Neva Nevičica“ stvarali mini rječnik manje poznatih riječi kojima su otkrivali značenje, a osmaši su određivali vrste rečenica (nezavisno i zavisnosloženih) u priči „Bratac Jaglenac i sestrica Rutvica“.
Leptir rečenice
Nakon gramatičkih zadataka, učenici dobivaju jednostavne rečenice i zadatak im je proširiti ih dodavanjem atributa, priložnih oznaka, objekata i drugih rečeničnih dijelova kako bi rečenice postale složene.
Druženje je završeno čašćenjem, ugodnom glazbom, ali i novim znanjima o našem hrvatskom Andersenu, Ivani Brlić- Mažuranić.