« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Zajedno za bolji internet!
Protekli su tjedan učenici na satovima Informatike obilježili Dan sigurnijeg interneta koji se obilježava u više od 130 država svijeta. Dan sigurnijeg interneta obilježava se u koordinaciji zajedničke mreže Insafe/INHOPE, uz potporu Europske komisije i nacionalnih centara za sigurniji Internet u Europi. U Republici Hrvatskoj koordinator aktivnosti je Centar za sigurniji Internet s brojnim partnerima i suradnicima. Iako je službeni datum ove godine bio 11. veljače, preporuka je da se obilježavanje produži na cijeli tjedan kako bi sva djeca ponovno bila informirana o opasnostima u svijetu interneta. Kroz prezentacije, filmove, razgovore i igru djeca su rado sudjelovala i podijelila svoje razmišljanje i iskustva o ovoj važnoj temi.
10 pitanja za testiranje sigurnosti djeteta na internetu
Načini na koje svatko od nas može pomoći:
– Djeca i mladi mogu pomoći kreirati bolji internet tako da poštuju ostale korisnike interneta štiteći svoju reputaciju (ali i reputaciju drugih) i tražeći prilike da internet koriste za kreiranje, uključivanje u razne aktivnosti i dijeljenje s drugima. Oni mogu pomoći reagiranjem na negativno tako da budu „korisni promatrači“: da daju potporu svojim vršnjacima koji se suočavaju s nasiljem na internetu, da se suprotstave cyber-nasilju i da prijave sav neprimjeren ili zabranjen sadržaj koji primijete. Povrh svega, djecu i mlade treba ohrabriti da zauzmu stav kao budući sudionici digitalnog doba sudjelovanjem u debatama o budućnosti interneta, ali i trudom da se njihovo mišljenje čuje.
– Roditelji i skrbnici mogu pomoći kreiranju boljeg interneta održavanjem otvorenog i iskrenog dijaloga sa svojom djecom o njihovom ponašanju na internetu, potičući djecu na osobni razvoj na internetu, pomažući im nositi se s bilo kakvim nedoumicama ili problemima, tražeći mogućnosti da se zajedno s djecom uključe u korištenje interneta te pomažući djeci da pronađu i koriste kvalitetne digitalne izvore. Roditelji i skrbnici mogu se suprotstaviti negativnostima tako što će ostati uključeni u aktivnosti svoje djece na internetu (aktivnostima koje su primjerene dobi djece), davati primjer kako se pozitivno ponašati na internetu te prijaviti neprimjereni ili zabranjeni sadržaj koji primijete.
– Učitelji i socijalni djelatnici mogu pomoći kreirati bolji internet tako što će djeci pružiti informatička znanja i vještine koja su potrebna u današnjem društvu, ali i dajući im priliku da koriste i kreiraju pozitivan sadržaj na internetu. Oni se mogu suprotstaviti negativnostima podržavajući mlade koji se suočavaju s problemima na internetu i dajući im informacije, vještine i pouzdanje koji su im potrebni kako bi se sigurno služili internetom.
– Industrija ima važnu ulogu putem kreiranja i promicanja pozitivnog sadržaja i sigurnih usluga na internetu, ali i putem poticanja korisnika da reagiraju na poteškoće dajući im jasne savjete o sigurnosti, niz jednostavnih sigurnosnih alata i brz pristup potpori ukoliko stvari izmaknu kontroli.
– Zakonodavci i političari trebaju omogućiti okruženje u kojemu će sve od gore navedenog funkcionirati i opstati, primjerice: da osiguraju da će djeca učiti prema Kurikulumu, a učitelji poučavati o sigurnosti na internetu, da osiguraju roditeljima i skrbnicima pristup prikladnim informacijama i potpori, te da će poticati industriju da kontrolira svoj sadržaj i usluge. Također, da preuzmu odgovornost nad upravom i zakonom te osiguraju sigurnost i dobrobit djece i mladih kroz djelotvorne sigurnosne zaštite djece na internetu.
(izvor: www.csi.hr)