Uskrsna potraga za pisanicama
Nestašni zeko opet na djelu
Kao i svake godine, za učenike produženog boravka organizirana je njima draga i zabavna - potraga za pisanicama. U potragu su krenuli učenici od 1. do 4. razreda uz vodstvo učiteljica Dijane i Marinele.
Kad su učenici stigli u boravak, uočili su da nedostaju njihove pisanice koje su krasile stablo i pano. Nestašni zeko i ove je godine sakrio pisanice i tako učenicima priredio iznenađenje. Umjesto pisanica ostavio je svoje tragove te pismo i kartu s uputama. Dobro smo proučili kartu i krenuli u potragu. Tražili smo pisanice u travi, iza stabala, u grmlju... Potraga je bila neizvjesna do samog kraja, ali sve pisanice su bile pronađene. Zbrojili su se bodovi, proglasili najuspješniji tragači, podijelile diplome i slatke nagrade. Prigodni program nastavljen je uz razne igre (nošenje jaja u žlici, bacanje jaja u košare, gađanje jaja u metu, glazbeni zečići) i karaoke. Na samom kraju ukrasili smo pronađenim pisanicama stabla ispred škole i uživali uz čašćenje i piknik. Na lijep i zanimljiv način proveden je sunčan dan u školskom dvorištu. Ni ove godine nismo upoznali uskrsnog zeku, ali smo sigurni da ćemo ga jedne godine uhvatiti na djelu.
Marinela Solar Novak i Dijana Petek
[
Povratak |
Ispiši članak |
]
Sve više roditelja, zbog obveza koji im nameće suvremeni život, ukazuje na potrebu sigurnog zbrinjavanja djece mlađe školske dobi nakon redovite nastave. Samostalni boravak djece kod kuće ih izlaže brojnim opasnostima, stoga škole organiziraju jedinstveni oblik rada nakon redovite nastave – produženi boravak.
Produženi boravak je oblik odgojno – obrazovnog rada namijenjen učenicima razredne nastave (od 1. do 4. razreda). U Osnovnoj školi Šemovec organizira se neposredno nakon redovne nastave, u trajanju od pet sunčanih sati, od 11:30 do 16:30.
U produženom boravku se izmjenjuje vrijeme za učenje, odmor, vježbanje i ponavljanje te organizirano slobodno vrijeme.
Učiteljica koja radi u odjelu produženog boravka (Dijana Petek, mag. prim. educ.) djeluje jedinstveno, suradnički, odgovorno, sveobuhvatno, organizirano i integrirano sa čitavom heterogenom skupinom, prilagođavajući se potrebama učenika.
Učiteljica je kreator svakodnevnog rada s učenicima, pri tome polazi od dobrobiti i interesa djeteta, a sve u skladu sa zakonitostima struke.
Cilj je naučiti djecu kako učiti, analizirati, proučavati, prezentirati, bogatiti rječnik i opću kulturu, prihvaćati različitost, iznositi svoja, ali i prihvaćati tuđa mišljenja.
Rad u produženom boravku snažno utječe na emocije učenika osjećaj samopoštovanja, uspješnosti, povjerenja u sebe i druge što je ključno kod građenja piramide uspješnog učenja pa tako i očekivanog školskog uspjeha.
Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su s općim ciljevima osnovnog obrazovanja.
- Omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove/njezine pune potencijale kao jedinstvene osobe
- Omogućiti djetetu njegov/njezin razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijela/doprinijeo dobru u društvu
- Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti)
Specifični ciljevi:
- potpun i harmoničan razvoj djeteta
- važnost isticanja individualnih različitosti
- učiti kako učiti
- razvijanje i njegovanje pismenosti
- razvoj kreativnosti, sposobnosti rješavanja problema
- razvijanje i njegovanje osjećaja za hrvatski identitet
- poticanje motivacije za učenje
- pluralizam, poštovanje različitosti i važnost tolerancije
- funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju
- partnerstvo u obrazovanju
- uloga tehnologije u obrazovanju
- briga o djeci s posebnim potrebama
- temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu
- olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja
- cjeloživotno učenje
Opći i specifični ciljevi ostvaruju se kroz sljedeća područja aktivnosti:
- Odgojno – obrazovno područje
- pisanje domaćih zadaća
- specificirano, prilagođeno i modificirano učenje
- uči se kako učiti putem umnih mapa, mnemotehnika i sl.
- Jezično – komunikacijsko područje
- izlaganje prezentacija
- pripovijedanje na zadanu temu
- stvaralačka pismenost (sastavci, pjesmice na zadanu temu) i sl.
- Radno – tehničko područje
- uređivanje kutića
- izrada društvenih igara
- prigodnih poklona (Valentinovo, Dan očeva, Uskrs i sl.)
- Sportsko – rekreativno područje
- Brain Gym – „gimnastika za mozak“
- Zumba – ples kao poticaj kognitivnom razvoju
- igre u sportskoj dvorani
- svakodnevna tjelovježba
- boravak na svježem zraku
- Kulturno – umjetničko područje
- upoznavanje kulturne baštine zavičaja
- narodni plesovi
- blagdani
- obilježavanje dana kroz godinu (Dan planeta Zemlje, Dan očeva, Majčin dan i sl.)
- slikanje, crtanje, modeliranje
- Socijalizacija, odnos prema zdravlju, okolini, radnim navikama, sebi i drugima
- osobna higijena
- pravilna prehrana
- briga za ljekovito bilje
- rješavanje problemskih situacija
- poticanje ekološke svijesti i sl.
RASPORED AKTIVNOSTI:
11,35 - 12,45
|
Prihvat učenika i učenički odmor od nastave (slobodni razgovori, Brain Gym, boravak na svježem zraku, Zumba i sl.)
|
12,45 - 13,15
|
Ručak učenika
|
13,15 - 15,30
|
Pisanje domaćih zadaća, učenje, vježbanje i ponavljanje nastavnih sadržaja
|
15,30 - 16,30
|
Organizirano slobodno vrijeme
|
Slobodno organizirano vrijeme provodi se kroz:
- igraonice u školskom dvorištu, sporstskoj dvorani
- kreativne radionice, upoznavanje raznih tehnika rada
- društvene igre
- pričaonice
- gledanje filmova
- čitanje slikovnica i knjiga
- slušanje glazbe
- sportske i rekreativne aktivnosti
Produženi boravak povezuje učenje, rad i igru
Primjeri aktivnosti “Boravkaša”:
Zumba i Brain Gym u školskom dvorištu
|
|
Izrada društvenih igara
|
|
Potapljanje brodova
Nogomet znanja
|
|
Obilježavanje prigodnih dana kroz godinu
Izrada origami košulje povodom Dana očeva:
Stvaralačko pisanje „Moj tata“
Eko poruke povodom Svjetskog dana šuma i Svjetskog dana voda
Izrada i traženje "Uskršnjeg blaga" prema šifriranim uputama
“Boravkaši” 2016./2017.
učiteljica: Dijana Petek, mag.prim.educ