« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
NIJE LAKO BITI UČITELJ
I ove je godine u Osnovnoj školi Šemovec Dan zamjene uloga popularan. Online prijavom učenici su izabrali 20 zanimanja, a prijavilo se 64 učenika u predmetnoj nastavi. Razredna nastava obilježila je taj dan u svom razredu zajedno s razrednim učiteljima.
Ponovno smo okrenuli uloge naglavačke, a učenici su se pobrinuli da nas iznenade svojom vedrinom, entuzijazmom i vještinom u izvođenju toliko odgovornog učiteljskog zanimanja. Ni učitelji nisu odmarali taj dan, već su zajedno s ostalim učenicima u novoj ulozi i iz novog kuta sudjelovali na nastavi izvršavajući sve dnevne zadatke s kojima se učenici susreću. Koliko je ovaj dan bio zanimljiv i šaljiv u narednim redovima pokazat će izjave učenika koje su anketirale i intervjuirale stručne suradnice pedagoginje. Anketirano je 20 djelatnika Osnovne škole Šemovec, a evo i rezultata:
Prema Likertovoj skali učenici su rangirali svoje stavove o učiteljskoj profesiji pri čemu je 1 označavao najmanju vrijednost ili neslaganje, a 5 najveću vrijednost ili slaganje.
Sabiranjem stavova u grafikonu iznad učenici su izražavali svoje osjećaje u ulozi učitelja. 85% učenika osjećalo se veoma pozitivno u toj ulozi, 10% ispitanih bilo oduševljeno obavljajući dnevne učiteljske poslove i zadatke dok 5% učenika izjavljuje kako se nisu dobro osjećali.
Ispitanim se učenicima Dan zamjene uloga veoma svidio. 95% izjavljuje upravo to, a 5% učenika izjavljuje da im se ova aktivnost nije svidjela.
Od 20 ispitanih učenika 5 učenika prepoznaje učiteljsko zanimanje kao veoma zahtjevno pa im je ovaj dan bio težak, 15 učenika izjavljuje kako im nije bilo teško obavljati učiteljski posao.
IZJAVE UČENIKA
Lana Skupnjak (4.b): Zadovoljnija sam nego prošle godine. Ispalo je puno bolje nego što je bilo u mojoj glavi. Sve je bilo kao po špagi. Nakon održanog sata popila sam litru vode. | |
Simon Vincek (8.b): Ne mogu izdvojiti niti jednu lošu situaciju, a posebno mi se svidio igrokaz koji smo pripremili za učenike. | |
Leon Florjanić (1.a): Ja sam im govoril, a oni me nisu poslušali. | |
Kiara Petek (5. a): Sto puta sam im ponavljala jedno te isto. |
Još nekoliko šaljivih situacija sa satova:
Na satu Likovne kulture gdje je nastavna tema podrazumijevala tempere, na pitanje učitelja tko nije donio potreban pribor, javlja se učenik: „ Ja nisam donio samo tempere.“
Na satu Informatike učitelj ispred ploče zanesen u pojašnjavanju izjavljuje učenicima: „Prepišite to kao da je važno.“
Na satu Engleskog jezika učitelj na upit učenika izjavljuje: „ Čekajte samo malo da pogledam scenario (nastavna priprema) da znam što trebam dalje.“
Najbolja forma učenja je poučavanje, a u Danu zamijenjenih uloga upravo smo naglasili koliko se naši poslovi blisko susreću na samom cilju našega puta. Veselimo se novom Danu zamjene uloga sljedeće godine!
Branimir Vincek